joi, Noi 15th, 2018

Jaguar Land Rover se alătură proiectului prin care vei prinde mereu verde la semafor: „Tehnologia va apărea pe mașini în 3 ani”

Jaguar Land Rover s-a alăturat proiectului pentru dezvoltarea unei tehnologii prin care șoferul va fi informat ce viteza optimă trebuie să aibă pentru a prinde mereu verde la semafor, la care a aderat recent și Ford.

Jaguar Land Rover a anunțat că a început o serie de teste pentru dezvoltarea unei tehnologii prin care să prinzi mereu verde la semafor.

Constructorul britanic folosește în acest scop un Jaguar F-Pace pe drumuri publice din Marea Britanie, pe baza unui proiect mai vast pentru testarea de tehnologii autonome.

Tehnologia poartă numele Green Light Optimal Speed Advisory (GLOSA) și informează șoferii cu privire la viteza recomandată de rulare pentru a trece prin intersecții fără să prindă culoarea roșie a semaforului.

Pentru a furniza viteza recomandată, mașina comunică cu alte mașini din imediata apropiere și analizează locul în care se află acestea, direcțiile în care merg și vitezele lor de deplasare. Modul de implementare a tehnologiei este inspirat din modul în care oamenii își fac loc într-o mulțime prin accelerări sau reduceri ale vitezei pentru a evita să se lovească unii de alții.

O astfel de tehnologie ar permite fluidizarea traficului și reducerea timpului de deplasare pentru șoferi, dar și reducerea consumului de carburant și a emisiilor.

Oficialii Jaguar Land Rover susțin că tehnologia va fi implementată pe modele de serie  într-un interval de timp cuprins între 3 și 5 ani. „Suntem pregătiți din punct de vedere tehnic, dar infrastructura necesară nu este încă gata”, afirmă un purtător de cuvânt al Jaguar Land Rover.

Aceeași tehnolgie este testată în această perioadă și de Ford și nu este exclus ca și alți constructori să se alăture proiectului în viitorul apropiat.

Via Jaguar Land Rover www.automarket.ro

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

All Rights Reserved